Selamat Datang di
Website Himpunan Keluarga Maula Aidid

himpunan keluarga maula aidid

Al-Imam Muhammad Maula Aidid mendirikan rumah dan masjid kecil di lembah Aidid. Tidaklah orang-orang datang ke lembah tersebut kecuali untuk melaksanakan shalat jum’at atau berziarah kepada para Ahli Khair dan para Sholihin.

Suatu Ketika Al-Imam ditanya oleh beberapa orang : “Wahai Imam mengapa engkau mendirikan sebuah masjid yang juga dipakai untuk shalat jum’at sedangkan dilembah ini tidak ada penghuninya”.. Lalu beliau menjawab :” Nanti akan datang suatu zaman yang mana di zaman tersebut banyak sekali ummat yang datang kelembah ini dan bertabaruk “.

Naskah Umum

3 WAKTU DILARANG MANDI

by ZEIN BIN MUHAMMAD AIDID

A. 30 Minit Setelah Solat Asar.
B. Setelah Maghrib.
C. Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam


Penjelasan :

A. 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi lelah dan penat untuk melakukan perkerjaan.

B. Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahwa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.

C. Setelah solat isya, ini saatnya jantung kita berhenti dan melakukan istirahat, jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.
Sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. Antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan energy kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.

Dikatakan : * Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. *  Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.  * Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat. *  Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.  * Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur  * Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. * Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian. * Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.  * Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. * Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was. Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana, Dikatakan juga:-  * Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, tengok je... * Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. *  Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. * Ketika anda memahaminya, dia mula kejang.  * Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap hari,